Hra je zdobena ručně vypalovanými symboly stromů a keřů (bráno od Yule - bříza, jeřáb, jasan, olše, vrba, hloh, dub, cesmína, líska, víno, břečťan, rákos a bez) v souladu s tradicí tzv. stromového písma.
Fidchell vychází z druidského pojetí stvoření s důrazem na střed / osu světa a jeho provázání se slunečním kalendářem, numerologií a symbolikou keltů.
Jako kalendářní systém: čtyři hlavní na sebe kolmé linie, které prochází všemi prstenci až ke středu kruhu, představují čtyři hlavní keltské svátky (Samain, Lughnasad, Beltain, Imbolc). Další čtyři linie, které spojují vždy vnější čtyři kruhové prstence, představují roční hranice (zimní a letní slunovraty, jarní a podzimní rovnodennosti).
Jako numerologický systém: každý kvadrant má celkem 27 hracích polí (tedy 3 x 3 x 3 = 27... posvátná trojnásobná trojice). Každý hráč má na počátku 27 hracích kamenů. Číslo 27 po přičtení 1 (za středové pole) dá 28 (tedy 4 x 7 = 28 ... což je kombinace božské "7" a 4 stran světa). Číslo 28 také představuje lunární cyklus.
Jako symbolický systém: čtyři kvadranty představují v menším měřítku Irsko a ve větším pak celý svět (4 irské provincie nebo 4 světové strany). Sedm soustředných kružnic představuje 7 sfér vědomí (od nejnižšího k nejvyššímu = božskému). Středové pole reprezentuje druidského adepta / krále moudrosti a jeho cestu za prozřením. Ve zdánlivém chaosu hry pak jeho záměr (= vůle) představuje řád, který vede k porozumění, duchovnímu vítězství a finálnímu uvědomění. Středové pole lze chápat také jako „osu mundi“, bájný střed světa, prastrom - keltský strom světa dub, ze kterého byl zrozen rohatý Cernunn.
A něco navíc: vnější prstenec je rozdělen na 24 dílů - což dobře koresponduje se starším germánským 24 runovým futharkem.
Tato hra v sobě nádherně pojí převážně druidskou tradici, ale čerpá také z dalších kořenů světa keltů a také starých seveřanů. Pokud chcete naprosto skvostnou a komplexní hru, která má kvalitní pravidla a je v ní „něco víc“, chcete zkusit právě tohle. Je tu všechno – od likvidace soupeře, přes strategii a taktiku, místo pro překvapení a zvraty i souboj mysli a prosazení vlastního záměru a pevné vůle.
- hrací deska je vyrobena ze dřeva topolu a je ručně zdobena vypalovanými motivy listů stromů a keřů
Součástí hry jsou podrobná pravidla.
Základní verze: dřevěné hrací kameny (54 x dub, buk, jasan, topol, vrba..)
Základní verze (pro adepty): dřevěné hrací kameny (54 x dub, buk, jasan, topol, vrba..), 1 x menhir přírodní křišťál
Luxusní verze (pro druidy): 27 x modrý achát (útočníci), 27 x bílý magnezit (obránci), 1 x menhir přírodní křišťál
S laskavým svolením jejího autora pana Nigela Sucklinga, který ji zrekonstruoval, můžeme tuto hru vyrábět a nabízet k prodeji.